• 19.02.2020

Несправності рульової рейки: причини, наслідки та ремонт

Рульова рейка

Рульова рейка – це основний агрегат управління автомобілем, від якого багато в чому залежить безпека їзди. Несправності рульової рейки не просто ускладнюють управління, а й наражають на небезпеку життя і здоров’я власника авто. Як вчасно розпізнати наявність несправностей, в яких випадках необхідний ремонт рейки і як уникнути помилок в експлуатації даного аспекту розповідаємо в статті.

 

Ознаки несправності рульової рейки

Для того, щоб розпізнати помилки в роботі рульової рейки, потрібно враховувати особливості роботи конкретного виду пристрою (механічний, електричний і гідравлічний). Будьте готові до того, що для визначення причини несправності знадобитися допомога працівників автосервісу, оскільки для проведення точної діагностики потрібно професійне обладнання.

Ми розберемо лише основні ознаки неполадок, які найчастіше свідчать про проблеми з рульовою рейкою авто:

 

  • Наявність стукотів в передній частині підвіски. Постукування може з’являтися епізодично, але з часом буде частішати, і в кінцевому підсумку буде проявлятися під час їзди постійно. Якщо не вжити жодних дій, здатність керувати машиною буде знижуватися в геометричній прогресії до того моменту, поки авто стане абсолютно непридатним в управлінні.
  • Наявність масляних патьоків під машиною. Це ще один поширений ознака, який говорить, що вам терміново потрібно відвідати СТО. Масляні патьоки з’являються в ГУР системах через зношеність сальників і прокладок. У такому випадку необхідна заміна ущільнювачів комплектуючих, а в особливо складних ситуаціях – і заміна рульової рейки.
  • Відчуття тяжкості керма під час поворотів. Тугі повороти керма і поява характерного свисту при русі говорить про наявність проблем з такими елементами, як розподільник зусилля, приводний ремінь або ГУР насоса. Для визначення причини необхідно звернутися в автомайстерню.
  • Погіршення керованості авто. Якщо машина слабо реагує або взагалі відсутня реакція на поворот керма, це також говорить про проблеми з рульовою рейкою.
  • Сторонні вібрації в рульовому колесі. Під час поворотів можуть відчуватися незвичні вібрації керма, що говорить про несправності системи управління. Необхідно звернутися в СТО для проведення діагностики.

 

 

Причини, за якими рульова рейка виходить з ладу

 

Існує 2 основні причини виникнення проблем з керманичами рейками:

– Їзда по дорогах з поганим покриттям.

Умови експлуатації машини безпосередньо впливають на довговічність використовуваних комплектуючих. Рульова рейка не є винятком.

Чим гірші дороги, по яким ви їздите – тим частіше буде необхідно проводити ремонт рульової рейки.

Коли колеса потрапляють в ями, вибоїни, а також при заїзді на бордюри та інші різкі піднесення, система рульового управління піддається додатковому навантаженню.

 

– Дія вологи і пилу.

Згодом волога і пил, які потрапляють в корпус, поступово засмічують і руйнують систему рульового управління. Особливо інтенсивно процес засмічення відбувається під час їзди по курних дорогах без покриття, нерівній місцевості. Металеві запчастини валиться корозії, що також позначається на їх експлуатаційних можливостях.

Щоб запобігти засмічення, необхідно регулярно перевіряти стан пиляків і перепускних трубок. Своєчасне профілактичне обслуговування автомобіля дасть можливість усунути наслідки такої їзди, і продовжити термін роботи системи управління і запобігти ранній заміну рульової рейки.

 

Часті помилки водіїв, які сприяють швидкому зносу рейки

Багато власників машин просто не знають, що здавалося б звичайні їх дії можуть стати привести до поломок системи управління. Наводимо найбільш поширені помилки:

 

  • Перетин «лежачого поліцейського» без зниження швидкості.
  • Проїзд з високою швидкістю по трамвайних рейках.
  • Парковка авто взимку в положенні з вивернутими колесами.
  • Заїзд на бордюри в положенні вивернутих коліс.
  • Недостатній прогрів автомобіля взимку в поєднанні з різкими поворотами керма при їзді (Якщо в автомобілі встановлена система ГУР).

Допущення таких помилок на постійній основі провокує швидший знос деталей системи управління, і як наслідок – необхідність проводити ремонт рульової рейки.

Як проводиться діагностика і ремонт рульової рейки

Діагностика і ремонт комплектуючих, таких як втулка кермової рейки і сальник рульової рейки здійснюється в кілька етапів:

    1. Для діагностики системи ГУР застосовується спеціалізоване обладнання – стенд, який імітує роботу системи управління в різних режимах. Така процедура дозволяє оцінити роботу всіх елементів системи в режимі реального часу.
    2. При появі ознак патьоків, систему необхідно повністю розібрати. Кваліфікований фахівець виробляє розбирання вручну, проводить оцінку стану корпусу, втулки рульової рейки і сальників. Якщо елементи ущільнювачів стали непридатними для експлуатації, їх заміняють на нові комплектуючі.
    3. Наступний етап – оцінка стану рейки і огляд можливих пошкоджень. Також проводиться огляд черв’ячної передачі.
    4. Після проведення всіх етапів діагностики, майстер складає карту несправностей і надає власнику докладні інструкції для їх усунення. У нашому автосервісі фахівці також зможуть порадити, які краще придбати комплектуючі в співвідношенні ціни / якості.
    5. Коли всі необхідні деталі замінені і поломки виправлені, виконується розвал-сходження – виставляється оптимальний кут коліс авто.

Уважно поставтеся до вибору автосервісу для проведення діагностики рульової рейки, оскільки з даним видом робіт впораються тільки досвідчені фахівці.

 

Як уникнути поломок рульової рейки?

Щоб продовжити період експлуатації всіх елементів системи рульової рейки, дотримуйтеся наступних рекомендацій:

  • Сальники рульової рейки потрібно регулярно перевіряти і своєчасно замінювати. Дані запчастини виконують роль захисту всього механізму від влучень в нього вологи і пилу, що прискорює знос системи управління.
  • У холодний сезон варто приділяти достатньо часу на розігрів авто, також корисно перед їздою м’яко прокрутити кермо кілька разів. Така дія дозволить маслу розлитися до всіх деталей системи.
  • В крайньому положенні кермо повинен знаходитися не більше, ніж 5 секунд за 1 раз.
  • Слідкуйте за перешкодами на дорозі. Намагайтеся уникати влучень коліс в нерівності і ями, а також знижуйте швидкість при переїзді через перешкоди.

Обережний стиль водіння і проведення регулярних профілактичних заходів забезпечать вам відмінний стан системи управління на більш тривалий термін!

 

Ціни на діагностику і ремонт рульової рейки

Ми пропонуємо послуги діагностики та оцінки стану системи рульового управління за оптимальними цінами на ринку. Вартість заміни рульової рейки в середньому дорівнює 800 грн.

Наші фахівці проведуть ретельний огляд розібраного механізму і всіх його елементів, а також протестують роботу системи управління в режимі реального часу з використанням спеціальних інструментів.

Діагностика системи рульового управління займе в середньому 30 хвилин. Це час ви можете провести в кімнаті для клієнтів або пообідати в кафе на території СТО. Після проведення діагностики, ви отримаєте від нашого фахівця детальний звіт про виконані дії, а також рекомендації щодо усунення неполадок. Якщо вам потрібна консультація в питаннях придбання хороших комплектуючих за оптимальною ціною – ми обговоримо з вами найбільш вигідні варіанти.

Щоб отримати додаткову інформацію про діагностику і ремонт рульової рейки, зв’яжіться з нами за телефонами: (097) 733-99-89, (073) 733-99-89, (050) 407-99-89, (044) 333-47-98 або залиште онлайн-заявку на сайті.