• 19.02.2020

Коли необхідно міняти ремінь ГРМ?

Ремінь ГРМ

Ремінь ГРМ є важливим елементом роботи двигуна, оскільки в умовах надвисокої швидкості обертання валів, величезне значення має точна синхронізація всіх елементів. Ремінь ГРМ виконує функцію своєчасного відкриття (або закриття) впускних і випускних клапанів в момент певного положення поршня.

Така запчастина, як ремінь ГРМ, повинна відповідати високим стандартам якості і мати відповідні характеристики матеріалу виготовлення. Не менш важливим аспектом є правильно натяг ременя при його установці. Дані фактори безпосередньо впливають на період експлуатації ременя і відповідно, частоту його заміни.

Заміна ГРМ може проводитися як в плановому, так і позаплановому порядку. Не варто чекати повного виходу з ладу ременя. Профілактична заміна даного елемента позбавить вас від розвитку значних поломок і необхідності виконувати дорогий ремонт двигуна.

Навіть незначне ослаблення натягу ременя ГРМ може стати причиною його пробуксовки або зісковзування, що згодом призводить до деформації і повного виходу з ладу. При обриві ременя неминуче станеться пошкодження клапанів з подальшою їх заміною. Тому рекомендується проводити огляд стану ременя ГРМ не тільки при виникненні проблем з двигуном, але і в профілактичних цілях – в плановому порядку. Якщо при огляді будуть виявлені дефекти, ремінь потрібно замінити до закінчення його терміну експлуатації.

Періодичність заміни ременя ГРМ: що потрібно знати

Давайте більш детально розберемо випадки планової та позапланової заміни ГРМ.

Коли міняти ремінь ГРМ? Про граничний допустимому значенні інтервалу пробігу ви можете дізнатися в сервісній книжці автомобіля. Залежно від марки і виробника, зазвичай інтервал пробігу для заміни ГРМ становить від 60 000 до 100 000 км. Оскільки виробник вказує норми з розрахунком умов експлуатації середньої інтенсивності, ми настійно не рекомендуємо дотримуватися таких показників «впритул». В реальних умовах використання, краще знизити граничні показники пробігу мінімум на відсотків 20. Ролик натяжна підлягає заміні в таких же інтервалах – зміна деталі проводиться разом із заміною ременя.

З огляду на умови експлуатації авто в реаліях наших доріг і частою міської їзди, рекомендуємо дотримуватися наступних правил в питанні заміни ременя ГРМ:

  • Оновлення кожні 60 000 км (заміна ременя припадатиме на кожну комплексне планове ТО).
  • Якщо пробіг авто дорівнює менше 15 000 км на рік – ГРМ підлягає заміні не менше 1 разу на 4 роки.

Позапланова заміна буде потрібно в таких випадках:

  • При виявленні дефектів у вигляді тріщин, розривів і деформації ременя.
  • У випадках помітного ослаблення натягу, зміни фізичних характеристик і зносу.
  • При виникненні характерних звуків, пов’язаних з роботою ГРМ.
  • У випадках розриву ременя ГРМ необхідна його заміна і огляд стану двигуна в терміновому порядку. Швидше за все буде потрібно додатковий ремонт елементів двигуна.

Також звертаємо вашу увагу на той факт, що рекомендована виробником періодичність заміни ременя ГРМ поширюється виключно на оригінальні комплектуючі. Якщо ж ви купуєте аналог запчастини від інших виробників, варто поцікавитися про період його експлуатації безпосередньо у продавця. Ролик натяжна підлягає заміні разом з ременем ГРМ, оскільки важливо зробити правильний кріплення нової деталі.

 

Що буде, якщо не поміняти вчасно ремінь ГРМ?

Не існує однозначної відповіді на дане питання, так як конструкція силового агрегату у різних моделей авто відрізняється. У деяких моделях передбачений захист від деформації клапанів при обриві ременя, в інших такий захист відсутній. Якщо говорити про останні, то відмова від заміни ГРМ загрожує розривом ременя і повним виходом з ладу автомобіля. Ремонт таких наслідків коштуватиме власнику авто значної суми. Саме тому ми говоримо про обов’язкову плановій заміні ременя на більш ранніх термінах, ніж цього вимагає сервісна книга.

Які поломки і виправлення матимуть місце при несвоєчасній заміні ГРМ? Давайте розберемо докладніше:

  • Деформація або повний вихід з ладу впускних / випускних клапанів через їх згинання.
  • Необхідність заміни елементів двигуна при раптовому розриві час роботи двигуна.
  • При розриві на високих оборотах виникає повне вибивання клапанів з деформацією корпусу двигуна. В такому випадку не обійтися без серйозного ремонту або навіть заміни всієї системи двигуна.
  • Виникнення деформації в поршневий групі (вкрай рідкісний випадок, але тим не менш, такі наслідки також зустрічаються).

Якщо під час руху заглох мотор – це ще не свідчення обриву ременя ГРМ. При виникненні подібної ситуації необхідно відразу вийти з авто, підняти кришку капота, зняти захист і оцінити стан ГРМ. Якщо ремінь має розриви або ознаки деформації, слід викликати евакуатор найближчим СТО. Не рекомендується використовувати для транспортування авто буксир, так як зайві рухи можуть тільки погіршити поломку.

Запорукою якісної роботи ременя ГРМ протягом усього терміну експлуатації служить своєчасний огляд авто і дотримання оптимальної періодичності заміни комплектуючих. Не менш важливою умовою є придбання оригінальних запчастин – в такому випадку заміна ГРМ буде потрібно не раніше закінчення його терміну експлуатації.

Не варто економити на запчастини, від роботи якої залежить стан і безпеку функціонування двигуна авто. Якщо ви хочете дізнатися більше про оптимальної періодичності заміни ременя ГРМ, зверніться до наших фахівців. Ми проводимо безкоштовні консультації та запишемо вас на діагностику або заміну запчастин у зручний час.

Телефони для зв’язку: (097) 733-99-89, (073) 733-99-89, (050) 407-99-89, (044) 333-47-98 також ви можете залишити онлайн-заявку на сайті.